M3 Competition

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 00:36

Wizyta na torze i przejażdżka z Marosem dała mi sporo do myślenia.

Planowane przeróbki po zakończeniu gwarancji:
- zawieszenie (może nawet sztywniejsze od Marosowego ;) )
- kierownica taka jak u Mateuscha (ale czytałem że ponoć jest z wstawieniem multifunkcji do Competition)
- tempomat
- free TV
- hamulce (może, ale jak już to jakieś ceramiczne)
- sterowanie głosowe
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 15:38 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Pablo » wt sty 22, 2008 10:41

kostek_ja pisze:Wizyta na torze i przejażdżka z Marosem dała mi sporo do myślenia.

Planowane przeróbki po zakończeniu gwarancji:
- zawieszenie (może nawet sztywniejsze od Marosowego ;) )
- kierownica taka jak u Mateuscha (ale czytałem że ponoć jest z wstawieniem multifunkcji do Competition)
- tempomat
- free TV
- hamulce (może, ale jak już to jakieś ceramiczne)
Szczególnie tempomat i TV pomagają Marosowi w osiąganiu dobrych czasów :roll:
17.01.11

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Bombel » wt sty 22, 2008 12:52

Pablo pisze:
kostek_ja pisze:Wizyta na torze i przejażdżka z Marosem dała mi sporo do myślenia.

Planowane przeróbki po zakończeniu gwarancji:
- zawieszenie (może nawet sztywniejsze od Marosowego ;) )
- kierownica taka jak u Mateuscha (ale czytałem że ponoć jest z wstawieniem multifunkcji do Competition)
- tempomat
- free TV
- hamulce (może, ale jak już to jakieś ceramiczne)
Szczególnie tempomat i TV pomagają Marosowi w osiąganiu dobrych czasów :roll:
I multifunkcja ;)

Kostek, jak to mawia moj dobry kolezka ktory sporo sie ganial po KJS, mini sprintach to, zeby osiagnac lepsze czasy - "TRZEBA JEZDZIC KURWA"!!! :wink:
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 15:09

Pablo pisze:zczególnie tempomat i TV pomagają Marosowi w osiąganiu dobrych czasów :roll:
Bombel pisze:Kostek, jak to mawia moj dobry kolezka ktory sporo sie ganial po KJS, mini sprintach to, zeby osiagnac lepsze czasy - "TRZEBA JEZDZIC KURWA"!!! :wink:
Sory ale nie pamiętam żebym gdzieś napisał, że Maros wykręcał lepsze czasy bo ma lepszą furę. Rozwinę swoją wypowiedź:
Spodobało m się zawieszenie Marosa więc chcę mieć takie albo i twardsze, nie koniecznie dlatego żeby pokonać Marosa. Jeżeli chodzi o hamulce, u Marosa są wyczuwalnie lepsze, ale nie jakoś dużo (w każdym razie na mokrym i przy prędkościach do 160), a wydaje mi się że jest to dosyć kosztowne, więc nie wiem czy warto, ale jak już bym się zdecydował to raczej na ceramiczne. Funkcje free TV chciałem już dawno. A jeżeli chodzi o multifunkcję, to też chciałem ją już dawno, ale spodobała mi się alcantra i nie chciałem się pozbyć M track mode, ale po wizycie na torze stwierdziłem że jest do dupy, więc chciałbym taką jak ma Mateusch bo ma alcantre i multifunkcje. Z tempomatu byłem skłonny zrezygnować na rzecz M tracka mode, ale skoro jest do kitu, a ja czasami lubię używać tempomatu, to chcę go wstawić. Do tego chciałbym jeszcze wybieranie głosowe do którego też potrzebuje multifunkcji.

Owe przeróbki mają na celu stworzenie idealnego samochodu dla mnie, a nie samochodu dzięki któremu pobiję Marosa, bo do tego też trzeba kierowcy.

A żeby pobić Marosa muszę jeszcze sporo poćwiczyć ;)

Bombel, mam prośbę. Przestań wyszukiwać w moich wypowiedziach rzeczy do których możesz się przyczepić.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Maros » wt sty 22, 2008 15:20

Jeździsz autem na codzień więc szczerze odradzam sztywniejszy zawias niż to co ja mam. Wydaje mi się, że trafiłem w takie optimum.

Multifunkcja to nie jest łatwa sprawa. Kiedyś bawiłem się z Mateushem w podmienianie multifunkcji i to nie jest plug&play. Tam jest zupełnie inna wiązka i podejżewam, że trzeba by też przeprogramować coś w kompie. Żeby to zrobić trzeba troche nakombinować. Wydaje mi się, że nikt tego jeszcze nie zrobił w europie, jeżeli nie na świecie bo dużo o tym szukałem i nigdzie nie ma info, żeby się komuś udało.

Hamulce owszem mam lepsze, ale po raz kolejny powtarzam, że to co wy odczuwacie jadąc ze mną to nie wielkość tarcz i zacisków a szerokość opon (245 z przodu). A jeśli się zdecydujesz na wymiane hamulców to uwierz mi, że to co ja mam w zupełności wystarcza. Nie wiem czy są do tego auta jakieś zestawy ceramiczne a jeśli są to pewnie są 4x (albo więcej) droższe o tych moich.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 15:35

Fakt jeżdżę na co dzień, ale głównie na uczelnie i z powrotem, więc przejeżdżam równiutkim wałem miedzeszyńskim i mostem łazienkowskim, więc powinno być ok nawet z najsztywniejszym zawieszeniem, ale zobaczę, może kupie zawias z jaką regulacją i wysokości i twardości. Gwarancja mi się kończy za prawie rok więc mam sporo czasu do namysłu ;) .

Co do multifunkcji to byłem bliski kupienie M3 Competition z multifunkcją, ale kiedy zadzwoniłem czekali już na klienta który ma ją obejrzeć i ewentualnie kupić (oczywiście kupił), więc chyba raczej się da to przełożyć, a jak pytałem w BMW to życzyli sobie 2tys. za taką wymianę (chociaż nie wiem czy zdawali sobie sprawę z różnic o których piszesz).

A co do hamulców. Zgadzam się z tobą że to może być kwestia opon, ale sam pisałeś że przy kilkukrotnym hamowaniu z 200 różnica jest znacząca. A co do ceny ceramicznych wydaje mi się że jedyną różnicą w cenie są same tarcze które są faktycznie 4-5 razy droższe od zwykłych ale też starczają na ponad 4 razy dłużej więc na dłuższą metę raczej nie będą dużo droższe. A tak z ciekawości ile dałeś za zawias i ile za heble ?

I z tego co zrozumiałem masz felgi od CSL'a które są szersze z przodu. Pasują idealnie czy trzeba coś zmieniać? i jakie opony na nie wchodzą?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Maros » wt sty 22, 2008 15:58

Na tym polega zawieszenie gwintowane, że reguluje się wysokość i twardość. Ja tu nie miałem na myśli twardości amorków, ale bardziej sztywność sprężyn, a tego wyregulować już się nei da. Po co czekać do końca gwarancji? przecież zawias Ci się nie posypie przez ten rok więc spokojnie możesz się w to bawić.

Ciekawe to co piszesz o multifunkcji, jakby się to udało załatwić to będę mile zaskoczony. Cene zawiasu to $ 1850 plus przesyłka i opłaty celne, a cena nowych hebli takich jak moje to ok $3400 na przód i $2900 na tył. Ja kupiłem używane sporo taniej

Felga CSL to 8.5x19 et44. Tutaj co do szerokości opony nie jest ograniczeniem felga a błotnik. Chyba maks co wchodzi na przód to 265, ale na seryjnym zawiasie. Nie wiem jak po obniżeniu.

p.s. ty masz jakąs przedłużoną gwarancje skoro kończy ci sie za rok??

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 16:17

MaRoS pisze:p.s. ty masz jakąs przedłużoną gwarancje skoro kończy ci sie za rok??
Tak. Napisałem o tym w tym temacie. Moją eMkę kupiłem od BMW i dali mi rok gwarancji od dnia zakupu ;)
MaRoS pisze:Po co czekać do końca gwarancji? przecież zawias Ci się nie posypie przez ten rok więc spokojnie możesz się w to bawić.
Na razie nie mogę bo ojciec się nie zgodzi. Na razi on nią jeździ na co dzień. Ale jakoś w wakacje może trochę po, ja ją przejmuje o ile uda mi się mieć wystarczające stopnie na indywidualny system nauczania na PW, a na razie jestem na dobrej drodze ;)

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Pablo » wt sty 22, 2008 17:02

Ceramiczne tarcze wyjdą Ci dużo drożej bo zwkłych nie będziesz w stanie tyle razy wymienić żeby te koszty były porównywalne. Chyba, że zamierzasz robić jakieś niesamowite przebiegi tym samochodem, ale biorąc pod uwage to co napisałeś czyli to że nie Ty nim jeżdzisz :wink: , a po drugie że mimo że nim nie jeździsz, to jeździsz nim na codzień :lol: tylko na uczelnie to wielkich przebiegów nie zrobisz.
17.01.11

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Idzik » wt sty 22, 2008 19:02

kostek_ja pisze: Na razie nie mogę bo ojciec się nie zgodzi. Na razi on nią jeździ na co dzień. Ale jakoś w wakacje może trochę po, ja ją przejmuje o ile uda mi się mieć wystarczające stopnie na indywidualny system nauczania na PW, a na razie jestem na dobrej drodze ;)
Postaw go przed faktem dokonanym :D M3 nie jest moje, w sumie to jeszcze prawa jazdy nie mam i taki sposób daje rade :P

Tempomat to według mnie Ci się nie przyda, może ok w 750 ale nie w m3.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 20:37

Pablo pisze:ale biorąc pod uwage to co napisałeś czyli to że nie Ty nim jeżdzisz :wink: , a po drugie że mimo że nim nie jeździsz, to jeździsz nim na codzień :lol:
W pierwszym poście nie chciało mi się wchodzić w szczegóły, a jak napisałem drugiego wiedziałem że ktoś się przyczepi. Myślałem że bombel ;) . Prostując: Do wakacji jeździ nią na co dzień ojciec, potem ja będę nią jeździł też na co dzień. A moja jazda na co dzień to praktycznie jeżdżenie na uczelnie i z powrotem, albo ewentualnie też do centrum po równych drogach.
idzik pisze:Tempomat to według mnie Ci się nie przyda, może ok w 750 ale nie w m3.
Osobiście lubię mieć tempomat. A używam go tylko wtedy jak wracam w nocy przepisowo (bo jestem zmęczony) do domu pustym wałem. A w 750 nie mam tempomatu ;)

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 Competition

Post autor: mateush » wt sty 22, 2008 20:49

Kostek chcialbym Cie zapytac czy w ogole orientujesz sie ile kosztuja cermiczne tarcze do M3? Same tarcze, bez zaciskow.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 20:56

Nie mam zielonego pojęcia. Oświecisz mnie może, bo na razie niczego niczego nie przeglądałem, tylko zawsze chciałem mieć ceramiczne heble. A czytałem że tarcze wytrzymują ok 300 tys km, więc raczej bym już ich nie zmieniał.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: Pablo » wt sty 22, 2008 21:17

Ta jasne, a ja zawsze chciałem byc raperem z Bronxu.
Koszt ceramicznych tarcz obstawiam na jakieś 30-40k PLN.
Poza tym to nie zauważyłem żeby ktoś tu sie szczególnie czepiał, to Ty wypisujesz rzeczy "kontrowersyjne".
A tak apropos czepiania sie: to 750 jest czyje? Mamy? no bo tez pewnie nim nie jezdzisz na codzień :grin:
17.01.11

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 Competition

Post autor: kostek_ja » wt sty 22, 2008 22:21

Ojca :grin: Ale ostatnio co jakiś czas coś siada, a od pół roku nie ma radia, bo woda podeszła i padło, ale niedługo ma być.

Nie powiedziałbym że kontrowersyjne, raczej niedokładne. :wink:

ODPOWIEDZ